lørdag 24. juli 2010

På hjemmebane, der ruler vi.


Denne helga var det duket for utstilling i hundeklubben hvor vi trener, alltså Karmøy hundeklubb.

Og selv om det er kort vei for oss så måtte vi opp lenge før hanen feis. Matmor skulle nemlig jobbe på utstilling.

Og at det blåste vår vei er vell århundrets understatement.

Første mann ut var bustefjeset. Som oppførte seg litt tulling i ringen (hva kan man forvente?), men matmor klarte å få skikk på ham tilslutt og han endte opp som Best I Rasen - valp.

Dommer var Frode Jevne og kritikken lyder:

maskulin hanhund av utmerket type og helhet. Vakkert hode og uttrykk.
Hode med korrekte proposjoner. velansatt ører. Utmerket hals og overlinje. Velansatt hale som bæres korrekt. Meget god kropp og benstamme. Velvinklet. Beveger seg med meget gode steg og paralellt. God pels og farge.

Helig tempramang. Velvist.

Gøy for matmor å få litt skryt for at hun klarer å hanskes med galskapen vet dere...

Deretter var det bytte av ring og min tur. Der ble det førsteplass i kvalitet.... Deretter førsteplass i unghundklassen med ck. Og sist men ikke minst ble jeg Bir jeg også, og fikk mitt første Cert. Matmor var hoppende glad over at det endelig var vår tur til å bli best :)

Min dommer var Mona k. Selbach og krittiken lyder:

Meget bra størrelse og type. Velutviklet. Bra bitt. Fine ører. Bra hals. Solid kropp. tilstrekkelig vinklet. Bra bevegelser. Fin pels og farge.

Så da satt matmor der vet dere... Med de 2 peneste jackene på utstilling...

Senere på dagen var det gruppefinaler. Jeg fikk ingen plassering i gruppa. Men matmor sier det ikke gjør noe, og jeg fikk skinke og ros uansett.

Bustefjeset skrudde på sjarmen og sjarmerte med sitt bustette åsyn atter en gang og gikk like greit henn og vant gruppefinalen også. Skal tydligvis ikke mere til enn litt bart for å gjøre det bra i utstillingsnorge...

Idag drar matmor alene på utstillingen og jobber. Så skal jeg og matfar levere bustefjeset senere på dagen, slik at han skal få delta i Bis finalen. Mer om den kommer senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar