søndag 3. mai 2009

Langhelg

Nå har matmor hatt langhelg sammen med meg og vi har kost oss masse. 

Fredagen våkna vi jo til supert vær, så jeg og matmor satte kursen ned mot stranda. Da vi kom til parkeringsplassen så matmor en bil hun kjente igjen. Og gjett hvem vi fant på stranda!? 
Elvis og hans familie! Så da var hvertfall min dag redda! 

Bildene her er ikke fra lørdag, men fra Tirsdag. Da var vi nemlig på Sandve-sanden og løp av oss etter ringtrening.

På fredagen skulle vi egentligt vært og sett på utstilling i stavanger, men denne ble flytta til lørdag og da måtte jeg og matmor passe på arbeidsfolkene i huset vårt. Men vi fikk også tatt oss en fin tur, samt trent litt på å gå pent med utstillingsbånd (Matmor har totalt presentasjonsangst siden både Elvis og min søster Kara gjør det så bra). Ellers så fant jeg også en død mus i hagen. Og jeg gråt hele dagen fordi jeg ikke fikk spise musa. Dumme matmor.

Søndag var det tildlig opp og til vea med matmor. Matmor malte dørkarmer, mens jeg lå på trappen og passet på at alle naboene oppførte seg ordentlig. Etter noen timer var det hjem til Åkra for å spise middag med matfar før han dro på jobb. Så var det tilbake til vea for meg å matmor. Vi gikk tur, fulgte harespor som var veldig spennende, fikk besøk og lekte med ball og hageslange i mange timer ute i det fine været. Vi fikk etterhvert tips om en mink som sprang nede ved sjøen og tok turen ned der for å se om vi så den. Jeg fikk hvertfall teften av den, men kunne desverre ikke finne den. Men nesa virker hvertfall.

Ellers så fikk jeg 2 heller kalde opplevelser. Midt i minkejakten ble jeg skikkelig tøff og gikk laaaangt ut på noen steiner i sjøen og selvsagt falt jeg av. Men jeg kan visst svømme da. Så lærte vi noe. Etterpå ble jeg helt turbo og sprang og herja som en gal. Vi gikk videre på turen og matmor knipsa bilder

 Ca 15sekunder etter dette bildet ble tatt stupte jeg med hode først uti havet. Jeg trodde nemlig at jeg konne gå på taren. Matmor ble redd og sprang etter med, men jeg kom meg fint opp selv alltså. Og da var det ærlig talt nok bading for idag trodde jeg. Men jaggu skulle matmor på død og liv dusje meg når vi kom hjem også! For å få ut saltet sier hun. Unødvendig sier jeg.

Så nå er jeg veldig sliten og skal sove godt i natt hvertfall! voff voff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar